Heart
Heart
**
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید

____________________
دسته بندی

عکس

عکس عاشقانه

فیلم

دموی بازیها

مقالات

چگونه جلوی هک شدن وبلاگ خودرا بگیریم؟

تاریخی

پزشکی

مطلب

فال طالع بینی

ویژگی گروه خونی

مطالب

عاشقانه

مذهبی

علمی

عمومی

جوک اس ام اس

خنده دار

اخبار

ورزشی

جدید

اموزشی

مجله الکترونیکی

بازیها وکامپیوتر

کانتر

داستان

کتابها

کامپیوتر

nod32

آیا میدانید؟

روانشناسی

____________________
آرشیو

خرداد 1391

ارديبهشت 1391

____________________
مطالب اخیر

فروش آی دی گارنا و لول آپ کردن آی دی ها
فروش آی دی گارنا و لول آپ کردن آی دی ها
مطلب ارسالی ازatila
خدایا تو دانی
تاريکي شب
تاريکي شب
در افسانه ها آمده روزي
در افسانه ها آمده روزي
الو سلام منزل خداست؟
الو سلام منزل خداست؟
فصل زرد
فصل زرد
بعد از رفتنت......
شب که مي رسد
داستان
داستان
.......
پنج وارونه
پنج وارونه

____________________
نویسنده

gordan

big hitler

____________________
لینک ها

حمل ماینر از چین به ایران

حمل از چین

پاسور طلا

الوقلیون

____________________
لینک ها

انجمن تخصصی ماهواره

لیست تمام وبلاگهای لوکس بلاگ

ردیاب خودرو


____________________
امکانات

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 151
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

پنج شنبه 4 / 3 / 1391برچسب:آخر الزمان چيست؟,مذهبی,

آخر الزمان چيست؟

كه به پايان اين جهان و پيدايش جهان ديگر مربوط مي شود و اديان بزرگ درباره آن پيشگويي هايي كرده اند. و امّا آخرالزمان در آيين اسلام؛ در قرآن مجيد گفتار صريحي درباره آخرالزمان نيست و اين اصطلاحي است كه در احاديث و مؤلفه هاي مسلمانان به چشم مي خورد. اين اصطلاح، در كتاب هاي حديث و تفسير در دو معني به كار رفته است: نخست، همه آن قسمت از زمان كه بنا بر عقيده مسلمانان، دوران نبوت پيامبراسلام است و از آغاز نبوت پيامبر تا وقوع قيامت را شامل مي شود. دوم، فقط آخرين بخش از دوران ياد شده كه در آن مهدي موعود ظهور مي كند و تحولات عظيمي در عالم واقع مي شود. انصاف حضرت محمد (ص) به پيامبر آخرالزمان در ميان مسلمانان، با اين دو مطلب ارتباط دارد: نخست اينكه پيامبر اسلام، خاتم پيامبران است و شريعت وي به دليل كامل بودن، تا پايان اين عالم اعتبار دارد و او پيامبر آخرين قسمت از زمان است كه به قيامت مي پيوندد؛ ديگر اينكه در نخستين سده هاي اسلام، حداقل تصور عده اي از مسلمان چنين بود كه قيام قيامت نزديك است و ظهور پيامبر اسلام در عصري واقع شده كه به قيامت متصل است. در فرهنگ عامه مسلمانان خاصه شيعه، اصطلاح آخرالزمان حكايت از عصري مي كند كه مهدي موعود در آن ظهور مي كند و تحولات ويژ ه اي در جهان رخ مي دهد. در روايت هاي مسلمانان، براي اين عصر مشخصه هاي ويژه اي (به نام نشانه هاي آخرالزمان) نقل شده است. از مجموع روايت هايي كه در كتاب هاي حديث، تفسير و تاريخ درباره عصر ظهور مهدي موعود نقل شده است، دو مطلب درباره ويژگي هاي آخرالزمان ـ به معني عصر مهدي موعود ـ به صورت تواتر معنوي به دست مي آيد. اول اينكه در اين عصر، پيش از ظهور مهدي موعود، فساد اخلاقي و بيداد و ستم همه جوامع بشري را فرامي گيرد و به صورت عام ترين پديده در روابط انسان ها درمي آيد. ديگر اينكه پس از ظهور مهدي، تحول عظيمي در جوامع رخ مي دهد، فساد و ستم از ميان مي رود و توحيد و عدل و رشد كامل عقلي و عملي در سراسر زندگي انسان ها جريان مي يابد. معروف ترين حديث كه با عبارت هاي گوناگون نقل شده است، نشانه اصلي دوران حكومت مهدي در آخرالزمان را، بال گستردن داد بر سراسر جهان ياد مي كند: خداوند جهان را كه از بيداد و تباهي آکنده شده است، به وسيله او از قسط و عدل پر مي سازد (ابن ماجه، ج 2 ، ص 1336؛ مجلسي، بحارالانوار، ج 52، ص 266). برخي، مجموعه مشخصه ها و نشانه هاي آخرالزمان را كه مربوط به عصر مهدي موعود مي شود و در حديث ها پيشگويي شده است، چنين تفسير كرده اند: پيروزي نهايي صلاح و عدالت و آزادي، حكومت جهاني واحد، آباداني تمام زمين، بلوغ بشريت به خردمندي كامل و آزادي از جبرهاي طبيعي و اجتماعي، برقراري مساوات كامل ميان انسان ها در امر ثروت، از ميان رفتن كامل مفاسد اخلاقي، منتفي شدن جنگ و در نهايت ، سازگاري انسان و طبيعت (مطهري، 60). در نظر عده اي از مفسران متأخر مسلمان، افزون بر روايات هايي كه از آن سخن گفته شد، در قرآن آيه هايي هست كه به آينده جوامع انساني نظر دارد و دربارة حكومت توحيد و عدل در آينده زندگي انسان مطالبي بيان مي كند. اينان معتقدند كه آيه هاي مربوط به جانشيني انسان در زمين، فرمانروا شدن نيكوكاران زمين (وراثت صالحان) و پيروزي حق بر باطل با وجود جولان هميشگي باطل، آيه هايي هستند كه سرنوشت آينده بشريت را پيش گويي مي كنند و مستقيماً به مسئله آخرالزمان مربوط مي شوند. محمدرشيد رضا (9/80)، محمدحسين طباطبايي (14/330) و سيد قطب (5/3001،3002) به ترتيب در ذيل آيات 128 از سوره 7 (اعراف)، 105 از سورة 21 (انبياء) و 171 و 172 از سوره 37 (صافات) قرآن، اين عقيده را توضيح داده اند. اينان، آيه ها و روايت هاي مربوط به تحولات آخرالزمان را بيان کننده نوعي فلسفه تاريخ مي دانند. اين مفسران كه از روحيه خاص عصر ما، يعني جست وجوي نوعي فلسفه براي تاريخ انسان متأثرند، در صدد كشف فلسفه تاريخ از ديدگاه اسلام برآمده اند و آن را در اين آيه ها و امثال آن يافته اند. در نظر اينان، تحولات آخرالزمان كه در روايت بيان شده است، چيزي جز آينده طبيعي جامعه انساني نيست. عصر آخرالزمان عبارت است از دوران شكوفايي تكامل اجتماعي و طبيعي نوع انسان. چنين آينده اي امري است محتوم و مسلمانان بايد انتظار آن را بكشن   


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: